PPG Tikkurila on julkistanut vuoden värin ja värikokoelman ensi vuotta varten. Vuoden väri 2023 on Ruusun hetki, jonka sanotaan edustavan lämpöä, empatiaa ja ystävällisyyttä ihmisiä kohtaan.

– Olemme olleet viime vuosien aikana paljon erillämme toisistamme ja viettäneet aikaa omissa pienissä piireissämme. Nyt on aika kokoontua yhteen, rakentaa yhteisöllisyyden tunne uudelleen ja antaa inhimillisyyden ja empatian kukoistaa. Elämä maapallolla kietoutuu toisiinsa. Emme selviä yksin, menestymme vain yhdessä. Side toisiin ihmisiin antaa meille merkityksen, sanoo värivalikoimapäällikkö Irina Hanhisalo.
Hanhisalon mukaan Ruusun hetki tarkoittaa yhteyden löytämistä jonkun kanssa sekä sitä, että tuntee olonsa kotoisaksi toisten kanssa.
Tikkurila sanoo haluavansa kannustaa vuoden 2023 värikokoelman avulla kaikkia inspiroitumaan merkityksellisistä kohtaamisista ja niiden herättämistä tunteista.
– Yrityksenä haluamme ilmaista positiivista asennetta elämään sekä vahvistaa yrityksemme asemaa värien edelläkävijänä, Tikkurila kertoo tiedotteessaan.
Tikkurila Oyj on nykyään osa yhdysvaltalaista pintakäsittelyaineiden PPG-konsernia, joka perustettiin vuonna 1883. PPG:n liikevaihto vuonna 2021 oli 16,8 miljardia dollaria. Tikkurilan liikevaihto vuonna 2020 oli 582 miljoonaa euroa.