Kuva: JCDecaux Finland Oy

Tampereen Ratikan pysäkkikatokset JCDecaux Finlandilta

Tampereen Raitiotie Oy on valinnut Tampereen Ratikan pysäkkikatostoimittajaksi JCDecaux Finland Oy:n. Samaan hankintaan kuuluvat myös Tampereen bussikatokset. Pysäkkitoimittaja valittiin tarjouskilpailun ja useiden neuvotteluiden perusteella. Tarjouskilpailuun osallistui ensimmäisessä vaiheessa neljä yritystä, joista kolmelle lähetettiin lopullinen tarjouspyyntö.

Kuva: JCDecaux Finland Oy

Tampereen Raitiotie Oy:n mukaan JCDecaux on ulkomainonnan globaali markkinajohtaja, jolla on toimintaa yli 80 maassa. Suomessa yhtiö operoi valtakunnallisesti, Rovaniemeltä Helsinkiin.

JCDecaux hankkii pysäkkikatokset ja saa niille mainosoikeuden noin viidentoista vuoden sopimuskaudelle. Tampereen kaupunki saa 20 % digitaalisesta mainosajasta kaupunkiviestinnän toteuttamiseen. Pysäkkikatosten kustannukset katetaan mainostuloilla.

– Tampereen Ratikan pysäkit tulevat raitiovaunujen lisäksi näkyväksi osaksi kaupunkikuvaa. Katosten lopullisessa muotoilussa tullaan huolehtimaan, että ne istuvat tamperelaiseen kaupunkimaisemaan. Sen lisäksi, että ne suojaavat matkustajia sateelta ja liialta paisteelta, pysäkeillä tarjotaan myös tärkeää matkustajainfoa. Pysäkit tullaan valjastamaan osittain myös Ratikan taiteen käyttöön, ratapäällikkö Markus Keisala Tampereen Raitiotie Oy:stä kertoo.

– Olemme todella iloisia, että saamme jatkaa hyvää yhteistyötä Tampereen kaupungin kanssa. Sopimuksen myötä Tampereen pysäkki-infrastruktuuri kehittyy kaupungin mukana. Uusien digitaalisten mainosnäyttöjen avulla kaupunkilaiset saavat entistä paremmin myös kaupungin omaa viestintää, JCDecaux Finlandin kehitys- ja tekninen johtaja Matti Viitala iloitsee.

Raitiovaunupysäkkikatokset tullaan asentamaan vuoden 2020 loppuun mennessä.