Oletko ajatellut, että suodattamalla ja kierrättämällä käyttövettä tietynlaisella järjestelmällä voi alentaa reaaliajassa suihkun käytön jalanjälkeä? Shower Magic –niminen yritys tuli tämän ideansa perusteella valituksi yhdeksi kymmenestä jatkokehityshankkeeseen kuuluvasta yrityksestä ja ideasta Peloton Summer Campissä.
Peloton Summer Campilla kehitettiin päivän ajan yrityksiä, jotka tekevät kuluttajabisnestä ratkaisemalla ilmastonmuutokseen ja resurssiniukkuuteen liittyviä globaaleja ongelmia. Tuomariston arvioiden mukaan nyt valituista kaikilla on mahdollisuudet kansainvälistymiseen.
Nyt käynnissä olevan ohjelman tavoitteena on kehittää yrityksiä sellaiseen vaiheeseen, että ne saavat vuoden sisällä riskirahoitusta kasvuaan varten.
Muut Peloton Summer Campiin jatkoon päässeet yritykset:
Avanto Helsinki auttaa yrityksiä tunnistamaan yhteiskunnan suuria muutosajureita ja kytkemään ne osaksi yritysten ydinliiketoimintaa.
Farmarimarketti yhdistää suomalaisen maataloustuottajan ja kuluttajan ilman välikäsiä. Tuottaja voi Farmarimarketin avulla seurata kuluttajien liikkeitä ja vallitsevaa markkinatilannetta, kun taas kuluttaja voi vertailla kotimaisia maataloustuotteita sekä niiden saatavuustietoja marketin avulla.
Ilmari-konseptissa yrityksille välitetään ilmastoasioihin perehtyneitä yläkoululaisia TET-harjoitteluun tekemään selvitystä yrityksen ilmastoasenteista ja -toimista sekä auttamaan yritystä miettimmään omaa rooliaan vähähiilisen tulevaisuuden synnyttäjänä.
Kyyti.net on uudenlainen sähköinen ja fyysinen yhteismatkustamisen palveluverkosto. Kyyti.net rakentaa parhaillaan pysäkki- ja asemaverkostoa sekä interaktiivista mobiilipalvelua.
Let’s Eat Together on yhteisö yhdessä syömisestä kiinnostuneille, joka aikoo tehdä ravintoloille saman mitä Airbnb hotelleille, siis mahdollistaa ravintolan perustamisen kenelle tahansa.
PiggyBaggy on palvelu, joka hyödyntää kuluttajien tavaralogistiikassa kimppakyytejä. Yritys neuvottelee parhaillaan ensimmäistä asiakkuuttaan kansainvälisen käyttötavaraketjun kanssa.
Sharetriben avulla kuka tahansa voi perustaa markkinapaikkasivuston, jossa ihmiset voivat esimerkiksi ostaa, myydä, lainata, vuokrata ja kierrättää tavaroita, vaihtaa palveluita ja järjestää kimppakyytejä.
Tulevaisuuden katukeittiö Ewäs tarjoaa maukasta ja terveellistä take away- katuruokaa. Yritys on jo tänä kesänä mukana viidessä suuressa yleisötapahtumassa ja tähtää muutaman vuoden päästä franchise-konseptiksi.
Weegos on autojen yhteiskäyttöpalvelu. Aallon yrityshautomosta ponnistava yritys hakee ensimmäisiä asiakkaita kuntasektorilta, mutta tähtää myöhemmin kuluttajalta-kuluttajalle-markkinoille.
KULTU ja DEMOS
Peloton Club ja Peloton Summer Camp ovat osa ympäristöministeriön kestävän kulutuksen ja tuotannon KULTU-ohjelmaa. Taustalla toimii myös DEMOS – yhteiskunnan tulevaisuudesta kiinnostuneiden kansalaisten muodostama ajatushautomo.
Lue lisää Peloton Summer Campista ja tiimeistä: http://www.pelotonclub.me/