Kuvat: Kauppakeskus AINOA, www.ainoatapiola.fi

Kauppakeskus AINOA on valmis vuoden kuluttua

Kuvat: Kauppakeskus AINOA, www.ainoatapiola.fi

Kauppakeskus AINOAn roolin uudessa Tapiolassa odotetaan olevan oleellinen osa palvelevaa ja elämyksellistä ympäristöä asukkaille ja kuluttajille.

– Olemme toimineet työmaana ja työmaan keskellä koko olemassa olomme ajan. Tästäkin huolimatta myynti- ja kävijämääräkehitys on kasvanut voimakkaasti. Lokakuussa 2019 avaamme viimeisen laajennuksen ja AINOA on valmis, kauppakeskuksen kaupallinen johtaja Kirsi Borg kertoo.

Tapiolan uusi bussiterminaali avataan maaliskuussa 2019. Samalla avautuu myös kauan suljettuna ollut Merituulentie. Uusi bussiterminaali helpottaa kulkua Tapiolaan. Helsingin Seudun Liikenne (HSL) arvelee terminaalin matkustajamäärän nousevan 20 000:een vuorokausitasolla. Bussiterminaalista pääsee jatkossa saumattomasti AINOAan ja metroon.

AINOAn viimeisen vaiheen yksi odotetuimmista kokonaisuuksista on 1500 neliömetrin ravintolamaailma AINOA Food Garden. Ravintolamaailman sisäilmeen on suunnitellut dSign Vertti Kivi, ja toimijat ovat tämän hetken trendikkäimpiä ravintoloita ja kahviloita. AINOAn teettämän kyselyn perusteella asiakkaat toivoivat ennen kaikkea rentoja illallisravintoloita, arkilounaita ja paikkoja, missä nauttia viinilasillinen.

Vahva taloudellinen kasvu jatkuu

AINOAn tammi-syyskuun myynti oli 93,6 miljoonaa euroa eli 27 prosenttia suurempi kuin viime vuoden vastaavana jaksona. Kävijämäärä oli samana ajanjaksona 4,5 miljoonaa ja koko vuoden kävijämääräennuste on 6 miljoonaa, mikä tarkoittaisi 20 prosentin kasvua edelliseen vuoteen verrattuna.

– Tavoitteenamme on kehittää AINOAsta Suomen parhaan palvelutason kauppakeskus vastaamaan vaativan asiakaskuntamme odotuksiin. Kävijämäärien ja myyntien erinomainen kehitys kertoo AINOAn kasvavasta vetovoimasta ja tulemme jatkossakin panostamaan asiakaskokemuksen kehittämiseen, kauppakeskuspäällikkö Juha Mäkelä kertoo.