Suoraveloituksethan päättyivät Suomessa 31.1.2014. Tämän tilalle on kuluttajille tarjottu joko e-laskua tai suoramaksua. Mikään laki ei kuitenkaan määrää isännöitsijätoimistoa tai mitään muutakaan yritystä tarjoamaan tätä palvelua omille asiakkailleen. Isännöitsijätoimistossa suoraveloituksen päättyminen tarkoittaa sitä, että yksi ihminen ajaa kuukausittain asukkaiden vastike- … [Lue lisää...] tietoa”Rouva Isännöitsijä”: Pankit ja Finanssialan Keskusliitto unohtivat isännöitsijät täysin
isännöintiyritys
SEPA-uudistus tökkäsi – puolen vuoden jatkoaikaa suunnitellaan
Finanssialan Keskusliitto yllättyi Euroopan komission ehdotuksesta jatkaa SEPA-uudistuksen toteuttamista. Komissiohan ehdottaa EU parlamentille ja neuvostolle, että euroalueen pankeilla olisi mahdollisuus jatkaa kansallisten tilisiirtojen ja suoraveloitusten vastaanottamista ilman sanktioita 1. elokuuta 2014 saakka. Asetuksen alkuperäinen takaraja 31.1.2014 ei … [Lue lisää...] tietoaSEPA-uudistus tökkäsi – puolen vuoden jatkoaikaa suunnitellaan
Kaivoon pudonneen lapsen kuolemasta vaaditaan sakkotuomiota
Isännöintiyrityksen ja huoltoyhtiön johtajia syytetään kuolemantuottamuksesta Lahdessa vuonna 2011 sattuneessa onnettomuudessa, jossa noin kaksivuotias lapsi putosi salaojan tarkastuskaivoon. Pelastajat saivat lapsen ylös, mutta elvytys ei enää auttanut. Tapauksen käsittely alkoi Päijät-Hämeen käräjäoikeudessa tällä viikolla. Ratkaistavana on, oliko kyse … [Lue lisää...] tietoaKaivoon pudonneen lapsen kuolemasta vaaditaan sakkotuomiota
Pitkät työpäivät isännöitsijöiden uhkana
Joka neljäs isännöitsijä kärsii lievästä masennuksesta. Kuinka monessa tapauksessa se johtuu työuupumuksesta? Tällaiseen pohdintaan voi päätyä Terveys 2011 -tutkimuksen ja Tulevaisuuden Isännöinti -seminaarissa käydyn keskustelun perusteella. Isännöitsijät tekevät tolkuttoman pitkiä työpäiviä ja 55-60 viikkotunnin työviikot eivät ole harvinaisia. Eivät vain keväisin, vaan … [Lue lisää...] tietoaPitkät työpäivät isännöitsijöiden uhkana
Isännöitsijöiltä halutaan hyvää asiakaspalvelua
Isännöintiyritysten koko on selvästi kasvanut. - Isännöitsijän roolikin on tämän myötä muuttunut. Isännöitsijä on siellä jossakin... pöydän takana, seinien sisällä, häntä ei näy.... Hän on asiakkaille nimi, eikä hän näy kovin paljon asiakkaalle päin, Fred Packalén Freddis Oy Ab:stä piirtää kuvaa nykypäivän tilanteesta. Näkemys perustuu osin asiakaskunnalta tulleisiin … [Lue lisää...] tietoaIsännöitsijöiltä halutaan hyvää asiakaspalvelua