Isännöinti on muutos- ja murrosvaiheessa. Osa isännöitsijöistä opettelee toimimaan uudella isännöintimallilla, osa tekee vielä vanhalla tyylillä. Työssä jaksamisen kannalta on tärkeää, että jokainen isännöitsijä miettii omalla kohdallaan, mikä on isännöintityön tarkoitus ja tavoitteet, miten ne ovat muuttuneet ja miten ne vaikuttavat identiteettiin. … [Lue lisää...] tietoaIsännöinti murroksessa – miten selvitään?
asiakaspalvelu
ROTI: Korjausvelka kasvaa – maksulla jo kiire
Lähiökerrostalot ja vanhat omakoti- ja rivitalot kuuluvat kuntien ikääntyneiden palvelurakennusten ohella rakennuskantamme niin sanottuihin heikoimpiin leikkeihin. Ammattimaisen kiinteistöomistuksen työkalut ja ennakointi tulisi ottaa käyttöön koko rakennuskannassa. Lisäksi kiinteistönomistajien ja käyttäjien tulisi toimia vastuuntuntoisesti ja huolehtia rakennusten kunnosta … [Lue lisää...] tietoaROTI: Korjausvelka kasvaa – maksulla jo kiire
Yhteistyö taloyhtiöiden tärkein voimavara
Taloyhtiöiden hallituksissa ei tosiasiassa istu maallikoita, vaan useimmiten erilaisissa yrityksissä ja organisaatioissa työskenteleviä tai työskennelleitä ammattilaisia ja asiantuntijoita. Heidän koulutustasonsa saattaa olla korkeampi kuin isännöitsijän, jota kuitenkin yleensä pidetään asunto-osakeyhtiössä ammattilaisena. … [Lue lisää...] tietoaYhteistyö taloyhtiöiden tärkein voimavara
Isännöitsijöiltä halutaan hyvää asiakaspalvelua
Isännöintiyritysten koko on selvästi kasvanut. - Isännöitsijän roolikin on tämän myötä muuttunut. Isännöitsijä on siellä jossakin... pöydän takana, seinien sisällä, häntä ei näy.... Hän on asiakkaille nimi, eikä hän näy kovin paljon asiakkaalle päin, Fred Packalén Freddis Oy Ab:stä piirtää kuvaa nykypäivän tilanteesta. Näkemys perustuu osin asiakaskunnalta tulleisiin … [Lue lisää...] tietoaIsännöitsijöiltä halutaan hyvää asiakaspalvelua
Isännöintiala kehittyy alan toimijoiden omin voimin
Isännöintialaa ei kehitetä järjestöjen suosituksilla, eikä lakimuutoksilla, vaan sen täytyy tapahtua alalla toimivien ihmisten ja yritysten voimin. Taloasema Oy:n liiketoimintajohtaja Saku Pekkalan mielestä muutosten tarve isännöintipalveluiden tuottamisessa on jo syntynyt ja hän uskoo, että 10-15 vuoden päästä taloyhtiöille tarjotaan erilaisia ja laadukkaampia … [Lue lisää...] tietoaIsännöintiala kehittyy alan toimijoiden omin voimin